събота, 30 април 2011 г.

Project "Must-See*"

 От известно време крия списък на най-любимите си филми под първата страница на речника ми по испански. Записвам къде прилежно, къде не, филм след филм, въздействали ми по някакъв начин...накарали ме да се превивам от смях, да крещя истерично, или да лея сълзи като малко дете. Защо?...Ами, не знам, доставя ми удоволствие да се стремя към нещо-към този пост, към това, че след като го прочетете ще си харесате някой филм от личната ми колекция и ще го изгледате. Ще ви хареса, (или може би не) и ще знаете, че ставам (или не) за филмов критик. Интересен факт за мен-гледала съм над милион филми (без да броим сериалите) и когато на някой приятел му се гледа нещо, но не знае какво точно-казва жанр и аз веднага предоставям няколко подходящи заглавия. Та, ето първата партида филми (най-вероятно сте гледали голяма част от тях, но може да ви се доще да ги гледате отново-за доброто старо време):

(BTW.: Не са подредени по "любимост")

1."The Lovely Bones"- бих определила жанра като "романтична трагедия", макар че точният термин би бил леека фентъзи драма-трилър. Историята (която бай дъ уей води началото си от книга, която си купих и прочетох!) проследява изгубените мечти на едно невинно момиче, което е убито от съседа си-маняк. Има изгубена любов, много съспенс, готино убийство, разкошна актьорска игра (особено в лицето на главната героиня и серийния убиец). Филмът е идеален за "кино вечер" с пуканки и настроение, което изисква да "разтърсите света си".

2."Mamma Mia"-"хитът на лятото" както казват в една от станциите на метрото. Има се предвид по-миналото лято...Но-все пак! Това е филм, който непременно разведрява обстановката! Настрана идеално подбраният актьорски състав-само виждате Аманда Сайфрайд и Мерил Стрийп и ви става ясно, на страна прецизно подбраният саундтрак от песни на "АББА", които актьорите изпълняват сами...замисълът е уникален и буквално ухае на море...на Гърция! Ако още не сте го гледали-става въпрос за майка и дъщеря-две жени със силен характер, които (с помощта на откачените си приятелки) оплитат цялата работа около планиращата се сватба на Аманда (или както се казва-Софи) след като на острова пристигат ТРИМАТА й потенциални бащи! Горката Мерил Стрийп...и тя не знае кой от тримата дърти чаровници е баща на дъщеря й! Угаснали жарави се разбуждат..а финалът ще изненада приятно всички!

                                                                                           3."Tomorrow, when the war began"-Такам, този филм го гледах съвсем наскоро, тъй като видях, че участва Рейчъл Хърд-Ууд (голям фен съм й-мацката, която играе Уенди в "Питър Пан", Сибил в "Дориан Грей" и Лаура в "Парфюм"; ако не се сещате-->)
и Фийби Тонкин (русалката Клео!). Главната героиня ми е малко vague, ама се понася...Та, разказва се за група тийнейджъри, които отиват на къмпинг (място, което наричат "Ада", но се оказва тъкмо обратното) и като се връщат-заварват пълна анархия и всички в града са заловени от азиатци с "Калашников", все пак е започнала Третата Световна война!! За да оцелеят, без да бъдат заловени, а и да се  борят за свободата на близките си, те трябва да преодолеят перипетиите си и да превъзмогнат страховете си. Якото е, че не е толкова тежък, колкото изглежда-няма убити, само малко пострадали...и завършва..прилично.

Това е засега-за да не ви отегчавам. Следваща партида идва скоро,но можете да ме подсетите за всеки случай!... Надявам се да ви харесат, а ако вече сте ги гледали-моля, споделете мнение! (Пак казвам, не са подредени по любимост, така че очаквайте и по-любими)!


Няма коментари:

Публикуване на коментар