понеделник, 27 декември 2010 г.

Париж-обобщение

От не много дълго време ми се ще да направя едно summary на Париж като цяло (смисъл моите мнения)...та-ето го и него! Сега, (часът е четири и седем минути (сутринта!!!)) когато вече съм официално в България (и по-специално в леглото си), мога да си позволя да излекувам безсънието си с прегледен план на Париж!... (почвам, пък квото стане!)

ГЛЕДКАТА


Е, не  мога да отрека, че е красиво! Даже прекрасно...Версай, Тюлери, че чак до съвременния им мол-всичко е в ренесансов стил...да не говорим изобщо за католическите им църкви като Нотр Дам и Сейнт (нещо си), която впрочем е описвана като "черешката на готиката".
И за по-романтичните натури (като мен...в периода 5-6 клас!)-да, ВСИЧКО е украсено...всяка улица е едно малко подобие на коледния рай. То не са лампички, гирлянди, гигантски елхи, малки къщички с коледни лакомства...мирис на канела и...шоколад! (Бе, схванахте идеята-хубаво е)

ВРЕМЕТО


Хм...от времето има още какво да се желае! Имаше дни, в които буквално не можех да си мърдам пръстите на ръцете и краката от студ! И то главно заради вятъра..и киша...вода...тия французи определено не знаят какво значи "почистване на улиците". Биваш прогизнал, продухан, мръзнещ, с нос, течащ като Сена по посока към обувките :D Извод: много е студено!

ХОРАТА


Усеща е по-български нрав, не са толкова дружелюбни като англичаните. По-разкрепостени са, определено има много представители на монголоидната раса (бе, кви ги говоря и аз-има много чернокожи). Знаят поне по два езика най-малко: от продавачката в хранителния магазин до уличния продавач на сувенири (който даже може да говори и на около 5-6 езика!). Отделят ти внимание да те огледат, преценят..което си някак ласкаещо, но и натрапчиво...И са много по-хм...relaxed! Оставят те да си правиш каквото си искаш в магазин, не ти висят на главата, нервно потропвайки с крак.

ХРАНАТА


Е, нямате си на представа за какво става въпрос тука!! Пф...очите ми остават на всеки магазин, било то за шоколадени изделия, пасти, салати, френски ресторанти!...Отядохме си...пак ще трябва да мисля за някакъв спорт тея дни... Ах, само като се сетя! Цялата Шанз Елизе от Триумфалната арка до виенското колело е обградена от малки дървени къщички във вид на дюкянчета, отрупани със сладки (каквито е яла Мария Антоанета), а и не само! Гррр...греяното вино с канела и черен пипер...мяу.

ЗАБЕЛЕЖКИТЕ


Разбира се, не всичко беше перфе! Ето малък списък със забележки и недоволства:
1.Прекалено е скъпо! Ама прекалено! Една минерална вода варира от рамките на 3лева до...може и милион да има! И да се купува! Да, скъпо, ама там заплатите са им 3 пъти по-високи...
2.Прекалено е населено! Едвам си намираш себе си в тъпканицата и бутаницата. Даже и в музея е фраш! И то с онея групи японски туристи, които се движат все едно...се возят на гърбовете на костенурки.
3.Ми, не можах да си намеря някой французин, който подозрително да прилича на Едуард и който (нали разбирате) да ме припознае за най-красивото момиче в целия свят...и да отлетим към непознати светове на синята му Тойота!...

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Полетът ни за връщане закъсня с 5 часа...а на мен ВЕЧЕ ми се доспа, а както малцина знаят-когато ми се доспи не съм особено (пф,забравих думата) нещо като "оригинална" беше...Е,схванахте идеята!
Така че Aufвидерзен и Оревоа! Бон нюи (лека нощ)!

Няма коментари:

Публикуване на коментар